top of page

Osmanlı Arması Hikayesi


Oğlum uzun zamandır Osmanlı İmparatorluğu armasını yakmamı istemekteydi. Onu daha fazla kıramadım. Google'dan arma aramaya başladım ve şu resimde karar kıldım ;

Tablonun büyük olmasını istedim. Kafamdaki ölçü boyunun 80 cm olması yönündeydi. Resmi ilk önce Photo Zoom proğramında resim kalitesinden ödün vermeden büyültüm. (Photo Zoom proğramı küçük boyutlu resimleri kaliteden ödün vermeden büyültmesiyle meşhur. Tavsiye ederim.)

Ardından büyülttüğüm resmi , Poster Printery adlı afiş proğramında aktarım için afiş haline getirdim. Boyutlandırma sonucu 790x700 mm boyutuna getirdim. 12 A4 e yeni boyut olarak sığdı. Bu 12 sayfayı birleştirerek ağaca aktarım olarak hazır hale getirdim.

Ağacı açık alanda itinayla 1 saat süresince zımparaladım. Artık resmi karbon kullanarak aktarmaya gelmişti. 4 veya 5 saat'te resmin aktarması sürdü.

Şimdi yakmaya başlamanın zamanıydı. Başladım da.

Yakma yaparken eş dost yanımda olduklarında aldığım tepkiler ;

-Yazık değilmi gözlerine....

-Çekilecek gibi değil....

Bir saatlik uğraşı sonucu ağaç üstünde küçük bir bölümün yakılmış olduğunu gözlemlediklerinde ;

- Artık 3 aya biter herhalde....

Yakma işleminden küçük bir video ;

Hergün 3 / 4 saatlik çalışma sonrasında merhaleler;

Bu çalışma baya zamanımı aldı. Enson geldiğim noktada ise ortaya çıkan eserimi beğendim.

Son Gönderiler
Beni Takip Edin
  • Facebook Classic
bottom of page